Scroll Top
Raymanova 9, 08001 Prešov

Iné služby

Služba včasnej intervencie nedokáže pokryť všetky potreby rodiny a dieťaťa so zdravotným znevýhodnením. Keďže v regióne nie je dostatok adekvátnych služieb, naša organizácia poskytuje aj

odborné služby nad rámec služby včasnej intervencie

Fyzioterapia pre deti a dospelých

Rehabilitácia detí, mladistvých a mladých dospelých osôb s telesným (motorickým) a kombinovaným postihnutím (široká škála diagnóz, hlavne DMO). Rehabilitácia detí vo veku 2-18 rokov, prevažne neurologické a ortopedické diagnózy, pooperačné stavy, vertebroalgické syndrómy. Fyzioterapia pre dospelých s využitím prvkov Bazálnych posturálnych programov, diagnostika a terapia funkčných porúch, fyzioterapia algických syndrómov.

 

Hravo k rozvoju – terénny program

Terénny program v domácom prostredí, zameraný na podporu sociálno-komunikačného správania dieťaťa, na podporu jeho zručností potrebných pre samostatnosť, sebauvedomenie, sociálnu adaptáciu, s aktívnym zapojením rodiča. Jednotlivé aktivity sa realizujú formou hry.

Minimálna frekvencia stretnutí je 1x/týždeň.

Odporúčaná doba trvania je 1 rok.

 

Senzomotorické hry

Individualizovaný program využívajúci prvky senzorickej integrácie. Zameriava sa na vestibulárny systém, rozvoj hry, sebaistotu dieťaťa, rozvoj sociálnej interakcie. Vychádza zo zhodnotenia aktuálneho stavu dieťaťa a podľa toho nastaveného intervenčného plánu.

 

Raná intervencia O.T.A.

Komplexný terapeutický prístup vytvorený pre deti s pervazívnou vývinovou poruchou, neurovývinovými a behaviorálnymi poruchami. Bližšie informácie v samostatnej záložke.

 

Batolivý program

Séria 4 nácvikových stretnutí (rodičia s dieťaťom) a záverečnej konzultácie (iba rodičia), vo frekvencii cca 1x/2 týždne.
V rámci nácvikových stretnutí si rodičia osvojujú a precvičujú základné zručnosti ranej intervencie O.T.A. pod vedením terapeuta ranej intervencie O.T.A.. Nenahrádza terapiu!
V rámci záverečnej konzultácie terapeut s rodičmi preberie pokrok v rámci nadobúdaných zručností, s použitím videonahrávok zhotovených počas nácvikov. Terapeut navrhne rodičom ďalší postup smerom k podpore vývinu dieťaťa (odporúčania na prácu doma, odporúčanie ďalších vhodných intervencií a pod.).

Batolivý program je vhodný pre rodiny s deťmi s rizikom autizmu alebo s diagnostikovaným autizmom vo veku do cca 4 rokov, ktoré nechcú alebo nemôžu vstúpiť do ranej intervencie O.T.A. (napr. vyšší vek dieťaťa, nemožnosť splniť základné podmienky ranej intervencie O.T.A., a pod.), ale chcú využívať tieto princípy v domácom prostredí v rámci rodinného života a celkového prístupu k dieťaťu.

Základné zručnosti, ktorým sa venujeme počas nácvikov:
– vidieť a počuť dieťa
– reagovať na iniciatívy dieťaťa naladeným spôsobom
– predchádzať konfliktným situáciám
– podporovať sebaistotu dieťaťa
– rozvoj komunikácie s dôrazom na porozumenie reči a gestá
– regulácia emócií – zvládanie hnevu, vzdoru, plaču…

 

Videotréning interakcií

Videotréning interakcií je krátkodobá intervencia (4-6 cyklov) zameraná na podporu a zlepšenie komunikácie a interakcie vo vzťahu rodič – dieťa. Je vhodný pre rodiny, ktoré riešia problémy v kontakte s dieťaťom, vývin reči a komunikácie, náročné správanie dieťaťa, zaostávanie vo vývine neznámej príčiny, a pod.

Jeden cyklus znamená: videonahrávka interakcie rodič-dieťa v domácom prostredí – analýza videa (video si vezme videotréner so sebou na analýzu) – rozhovor nad videom (ideálne v ambulantnom prostredí bez prítomnosti dieťaťa).

 

Vstupná konzultácia k terapeutickému plánu

Rozhovor o očakávaniach a potrebách rodiny. Mapovanie aktuálneho stavu dieťaťa a rodiny. Orientačné zhodnotenie vývinovej úrovne dieťaťa v oblasti komunikácie, hry a sociálneho správania. Návrh vhodných intervencií.

 

Skupinka: Veselá pesnička

Skupinová aktivita je určená pre rodičov s deťmi, ktoré ešte nenavštevujú materskú školu. Cez hudbu, tanec, pohyb, hru pomáhame deťom získať pozitívnu skúsenosť s malým kolektívom a riadenou činnosťou v bezpečnom prostredí za prítomnosti rodiča. Aktivity v skupinke sú zamerané na všestranný rozvoj dieťatka (motorika, sebaobsluha, poznávacie schopnosti, sociálne a komunikačné zručnosti, pracovné návyky, senzorické vnímanie) a na posilnenie vzťahu medzi rodičom a dieťatkom a medzi deťmi navzájom. Aktivity sú vedené muzikoterapeutkou a špeciálnou pedagogičkou.

 

Skupinka: Senzorické hry

Skupinová aktivita je určená pre rodičov s deťmi. Zameriava sa na zmyslové a proprioceptívne stimulovanie, vestibulárny systém (prvky senzomotorickej intergrácie). Oslabenia pri spracovávaní zmyslových a vestibulárnych podnetov majú priamy vplyv na správanie a učenie sa. Ich harmonizácia pomáha organizmu nájsť stabilitu a pocit bezpečia. Aktivity v skupinke sú zamerané na senzorické vnímanie.

 

Vzdelávacie aktivity

Prednášky a semináre pre rodičov, pedagogických zamestnancov MŠ alebo odborníkov k témam: Podpora vývinu detí v ranom veku (vzťahová väzba, autizmus, sluchové znevýhodnenie, rozvíjanie komunikácie, rozvíjanie hry, pripravenosť dieťaťa na MŠ a pod.), rodina (systém rodiny, dopad zdravotného znevýhodnenia dieťaťa na život rodiny a pod.) a iné podľa dohody.

Vzdelávacie aktivity pripravujeme individuálne podľa potrieb cieľovej skupiny, vo vopred dohodnutom rozsahu.